Linkek a témában:
Herendy Csilla: Weboldalfejlesztés: hagyományos és innovatív módszerek 1.
A weboldalak tesztelése a fejlesztés korai szakaszában jóval költséghatékonyabb, mint a későbbi, negatív visszajelzések kapcsán történő alakítgatásuk, újratervezésük. Kérdés azonban, hogy a weboldalak készítésekor pontosan mikor és milyen módszerekkel érdemes tesztelni azokat. Az alábbi írásban mindenekelőtt áttekintést nyújtok a weboldalak tervezésének egy lehetséges és ideálisnak mondható folyamatáról, majd bemutatom, hogy hol, milyen fázisokban alkalmazhatók a különböző hagyományos, illetve innovatív tesztelési módszerek. Az utóbbiak közül részletesen foglalkozom a tekintetkövetéses és az online fókuszcsoportos vizsgálattal.
Herendy Csilla: Weboldal-fejlesztés: innovatív és hagyományos módszerek 2.
Weboldal-fejlesztés: innovatív és hagyományos módszerek 2. (Online fókuszcsoport, eye-tracking vizsgálat)
Nem látunk, vagy csak nem figyelünk?
Nem látunk, vagy csak nem figyelünk?
Szemérem ellen szemkamera
index,hu: A szemkamera intim titkokat árul el: megmutatja, mit nézünk meg a prospektusokon, az óriásplakátokon, az újságban egy-egy szájton. Vagy kedves embertársainkon. Az intimszféra vége, a marketingmennyország kapuja.
A szemkamera mindent elárul (HVG)
A szemmozgást, annak irányát, ritmusát befolyásolhatja a szem "fürgesége", az intelligencia, az életkor, de még a nemzetiség is - a lengyelek például sokkal alaposabban néznek körül egy üzletben, mint a mindig rohanó magyarok - állapították meg magyar szakértők, akik másfél éve foglalkoznak szemkamerás kutatásokkal.
Eyetracking - Újszerű megközelítések a médiafogyasztás vizsgálatában
Az internetes tájékozódás során zsúfolt weboldalakkal találkozó fogyasztónak esélye sincs a figyelméért egyszerre küzdő rengeteg információ együttes feldolgozására.
A mágikus F betű
A weboldalak ergonómiájának egyik legismertebb kutatója, Jakob Nielsen nemrég publikált szemmozgás-követéses vizsgálatában arra a megállapításra jutott, hogy a felhasználók a megjelenített lapokat F alakban pásztázzák le.
Meghatározás
A szemkamera.lap.hu a weboldalak (és egyéb más vizuális felületek) vizsgálatának egy új területét - kutatási módját mutatja be, amikor is a szemmozgás vizsgálatával (szemkamera segítségével) következtetnek az adott vizuális felület hatékonyságára. Hasonló megnevezése a témának: tekintetkövetés, eye-tracking.